مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 21:362022-12-21اقتصادي

اجرای 110 طرح آبخیزداری و آبخوان داری در 35 حوضه آبخیز جنوب کرمان


سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از اجرای 110 پروژه آبخیزداری و آبخوان داری در 35 حوضه آبخیز جنوب کرمان از محل اعتبارات ملی و استانی در سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جیرفت، قاسم رحیمی نیا در همایش روز جهانی خاک، ضمن اشاره به اهمیت خاک به عنوان بستر تولید و توسعه پایدار، اظهار کرد: خاک در هر کشوری از جنبه های مختلف اقتصادی، زیست محیطی و بسیاری جهات دیگر ارزشمند است.

   سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان، با بیان لزوم نگهداری این نعمت خدادادی برای آیندگان خاطر نشان کرد: روز جهانی خاک، اهمیت خاک را به عنوان یکی از مهم ترین اجزای طبیعت و ایفا کننده نقش اساسی در حیات انسان از نظر سهم مؤثر در امنیت غذایی، تأمین آب سالم، تنظیم هوا و سایر کارکردهای زیست محیطی خاک به بشر گوشزد می کند.

  وی با اشاره به نقش مهم پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری در حفاظت از خاک؛ کنترل فرسایش خاک، ذخیره نزولات آسمانی، تقویت سفره های آب زیرزمینی، کنترل سیلاب ها و رواناب های سطحی و همچنین مقابله با خشکسالی را برخی از اهداف اجرای این پروژه ها دانست.

  سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در حال حاضر از مجموع 800 هزار هکتار از عرصه های شناسایی شده در سطح جنوب کرمان، در 500 هزار هکتار آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 110 طرح آبخیزداری و آبخوان داری در 35 حوضه آبخیز جنوب کرمان

اجرای 110 طرح آبخیزداری و آبخوان داری در 35 حوضه آبخیز جنوب کرمان